-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49899 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:32

تفسير درالمنثور چگونه كتابي است و آيا صحت دارد كه در آيه ابلاغ بعد از كلمه ( من ربك ) في حق علي بوده است؟
ر مورد تفسير در المنشور بايد بدانيد كه منابع عمده اين كتاب كه توسط جلال الدين سيوطي نوشته شده، كتب اهل سنّت نظير صحيح بخاري، صحيح مسلم، سنن نسايي و تفسير طبرسي و... مي باشد و در اين كتاب به صحت روايات نقل شده هيچ اشاره اي نشده است و احاديث صحيح و ضعيف از هم جدا نشده است لذا اين قول و قولهاي مشابه بيشتر از جانب كساني است كه يا شناخت كافي از شيعه نداشته اند و يا احتمالاً دشمني با مذهب اهل بيت داشته اند، به طور كلي شيعيان و عموم مسلمين قائل به هيچگونه تحريفي در آيات و محتوا و حتي كلمات قرآن كريم نيستند و در مورد آيه مذكور دلايل مختلف عقلي، قرآني، روايي و تاريخي، شأن نزول آن را در مورد حضرت علي(ع) ثابت مي كند. بايد دانست در گذشته برخي عبارتهاي تفسيري و شان نزول آيات در كنار آيات قرآن ذكر مي شده است و يا در روايتي از امامان(ع) وقتي درباره معناي آيه اي از قرآن سوال مي شد آنان معناي تفسيري و يا مصداق آن را بيان مي كردند كه براي برخي اين اشتباه پيش آمده است كه شيعه معتقد به اضافاتي در آيات است. در صورتيكه اين عبارتهاي اضافي به عنوان تفسير و تعيين مصداق است و براي عموم شيعيان آشكار است كه آيات قرآن همان است كه از زمان پيامبر(ص) به ما رسيده است و هيچگونه اضافه و كاستي در آن راه ندارد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.